Monday, February 18, 2013

terkunci

Assalamualaikum :)

seronok pulak up entri sehari dua ni.manakan tidak, berapa purnama blog ni kesepian tanpa hala tuju.kalau ada update pun, entri yang muncul ialah entri yang tidak berhala tuju.orang kata tak nampak jalan.

sepanjang awal Januari - 8 Februari 2013, I was working.sepenuh masa.guru ganti.dan mengajar Sains (sooo not my favourite subject).barulah tahu semenjak KSSR diperkenalkan subjek itu tidak berjudul 'Sains' lagi.sudah bertukar kepada 'Dunia Sains dan Teknologi'.di sekolah boleh melayari internet.tetapi sorok-sorok.berbekalkan telefon pintar yang selalu suka mematikan diri sendiri seperti mahu memboikot tuannya ini.

jadi apabila sudah menyorok-nyorok, urusan yang payah menjadi lebih parah.contoh: UPDATE BLOG.sudahlah papan kekunci saiz XXS, ibu jari tuan telefon pula XXL.jadi, tak usahlah dibayangkan.nightmare nightmare.apatah lagi apabila tetiba jari (manyalahkan jari pula) tersalah sentuh lalu memadamkan keseluruhan entri.triple nightmare-nesss.mujur mampu kawal diri daripada histeria dan menghempas telefon ke lantai simen berkualiti di bilik guru.apabila sudah terjadi hal sebegitu, mood blogging terus berlalu pergi.no U-turn.

oh ya, alkisah terkunci pula.kisahnya, aku terkunci blog sendiri.HAHA.one of my friends, Yumna asked me through FB, 'kenapa tak boleh buka blog ko?'.Fareha pun siap SMS iols sebab tak dapat buka blog.ONLY OPEN TO INVITED READERS katanya.tanjat boboiboy.tapi aku boleh rileks je tuduh blog aku yang dah tak berapa betul.sebab aku bukak boleh je.menyalahkan blog pula ok.

ok this one is hilarious.

at the end, sebenarnya aku yang tak berapa betul.HAHAHA.

entah tersalah tekan atau apabendalah tersalahnya, aku TERadjust setting kat blog (TER means tak sedor hape).the reality is, aku bukan adjust ke only open to invited readers, tapi ONLY ME.hamek kau sekali bila aku check balik aku yang tergolek.HAHAHA.patotlah aku bukak boleh je.

sekarang, everything is back to normal.mungkin ada yang terdatang ke blog ni tetiba nampak OPEN TO INVITED READERS only tu mintak maaf ya semua semua yang comel belaka.(cc: Cik Aada).hehe.

till then.sebelum berakhir, aku lampirkan sekeping foto terbaru.eh actually ada empat tapi digabungkan menjadi satu.err atau apa-apalah.HAHA.



siapa-siapa yang selalu main Facebook tu jangan malu jangan segan LIKE page kami ok.
search - FA.IZ Photography.


6 comments:

Siti Asiah said...

:)

Unknown said...

hahaha...patot laa...ini kisahnyaa... :D okkay happy teaching n keep blogging !! :D

Pemilik Cinta said...

Dah lama tak menjejakkan kaki kat sni.. mujurlah blog ni tak private bila ms masuk hari ni.. hihi..

tak pernah lg update belog gna smart phone.. nak taip msg pun terkedek2 apetah lg nak taip 1 karangan.. lain yg ditekan, lain huruf yg keluar.. so penyakit M la jadinye..

NIA said...

@kak siti asiah: :D hehehe

@cik Aada: HAHAHA inilah rahsia negara yang disimpan selama ini!lols.thankie.cuma teaching dah habes.menganggur kembali hewhew~

yg blogging tu insyaAllah!:D

@pemilik cinta: hehehe dah tak private dah.aritu salah setting.ngeng betul HAHA.

memang payah pun.guna laptop juga yang menceriakan hati hehehe.

zEri sAfEerA said...

hehe :D suka tang lampiran ;;)

NIA said...

mestilah suka kenz.kekekeke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...