Sunday, November 30, 2014

My version of Ice Age

Haruslah semua orang pernah menonton filem animasi Ice Age yang sungguh menyeronokkan itu. Well, I am a big fan. Kelakar, comel dan epik, kartun itu. 

My version of Ice Age pula begitu berbeda. Tiada kaitan dengan filem animasi itu. Kerana ianya berkisarkan kehidupan di alam nyata (ewah ewah). My husband is an-ice-skater. Dan adik beradiknya yang semua all boys club itu juga semuanya ice-skaters. Isterinya ini pula jauh sekali dari ice-skater. Because I was born as the ultimate eater BAHAHAHA. Pencinta makanan selamanya. 

I was in the ice rink, ONCE. Ketika zaman bercinta-cinta dahulu kala, ketika zaman bermanis-manisan HAHA. Sekarang manis juga tapi versi lain. tak mahulah aku mempertaruhkan nyawa di atas ais yang terlalu menakutkan itu. Lebih baik pergi makan ABC lebih enak dan menyamankan (Tetiba sebut perihal makanan nampak sangat dasar pemakan). Oh ya, ketika itu aku begitu suci. Boyfriend kesayangan (sekarang sudah menjadi suami) ajak try. Jadi kufikir fikir alah benda begini pastilah tidak terlalu susah. Dia boleh buat, takkan aku tak boleh. Masa tu tahap confident aku tak ada siapa boleh lawan kerana ia sudah mencapai level supersaiya HAHAHAHA. Sejurus menapak, aku hilang kuasa. Kenapakah licinnnn kenapakah complicated benar permainan ini? Hampir satu jam aku menjadi suatu beban kepada teman lelaki sendiri. Kebiasaannya beliau dapat meluncur bebas, namun ada pula perempuan ini yang begitu complicated pergerakan kakinya. 90% masanya perempuan ini di atas ais, kecundang. Last sekali, aku give up. Permainan ini bukan untuk aku, aku lebih sesuai dengan aktiviti memakan makanan. Enak dan membahagiakan perut. Dan tidak complicated, hanya perlu berkorban jiwa raga tika melihat lemak-lemak yang berternakan. Out of the rink, aku terus sign up menjadi penonton tegar sahaja, selamanya. 

Now, I am at the rink. Di IOi City Mall yang baru dibuka ini. Suami mahu coba-coba ice rink yang baru ini. Biasanya kami selalu ke Sunway Pyramid sahaja. Jika ada yang bertandang kesana tika hujung minggu, coba-cobalah tengok kot kot ada perempuan si penonton tegar ini. Ada juga ketikanya suamiku itu ke The Royale Ice Rink di The Curve. Tapi tidaklah selalu. 

Tonton sahaja? Tidakkah bosan? Sebagai the ultimate eater, haruslah ada makanan yang menemani diriku ini. HAHA. Tanpa makanan, aku lesu. Dan juga, gajet pintar ini. Terima kasih, teknologi. 

Eh ada kemalangan di dalam rink. Sebentar.

Kembali semula. Perlanggaran mungkin. Biasalah. Games di dalam ini sudah hampir ketinggalan zaman, harus memuat turun yang lebih interaktif. 

Oh ya, kepada yang berminat untuk mencuba ice-skating, setahu aku di kawasan KL/Selangor ini ada 3 tempat untuk ice-skating: 

1) The Royale Ice Rink di The Curve, Mutiara Damansara.

2) Sunway Ice Rink, Sunway Pyramid, Bandar Sunway.

3) IOI Ice Rink, IOI City Mall, Putrajaya. 

Kot ada yang teringin nak mencuba sukan indoor yang tampak menyeronokkan ini. Entrance fee adalah sekitar RM25-28 untuk seorang. Gloves dan stokin pula berlainan harganya. Kalau dah ada gloves dan stokin lebih baik bawa sendiri. Jimat. Ada loker untuk sewaan. Jika visitor sepertiku yang kerjanya menonton sahaja, entrance fee adalah sekitar RM5-6 untuk seorang. Harga - harga ini aku buat range sahaja meliputi ketiga-tiga tempat. Ice rink paling besar adalah di IOI City Mall, keduanya di Sunway Pyramid. Paling kecil adalah di The Curve. 

Sekian perkongsian untuk hari ini. Moga-moga ada manfaat kepada sesiapa sahaja :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...