Friday, April 16, 2010

homesick='(


oh malam ni saya kalah
menangis jugak akhirnya setelah lebih kurang 2 bulan lebih menetap di Auckland
bukan sebelum nih tak menangis
tapi malam ni memang menangis sebab homesick
puncanya...
alkisah...
kelmarin sepupu saya buat video call guna ym live dari umah tok
dapat tengok muka tok...dengar suara tok...sob~
lepas tu sepupu saya cakap besok(semalam)nak pegi umah saya a.k.a umah family saya
nak buat video call live dari sana
semalam dapat tengok muka mak sambil cakap dengan mak..tsk~
biasa dengar suara mak je sebab call guna superbuzz..tu pun line kadang2 macam hampeh..-__________-'
lepas tu sepupu saya cakap besok(hari ni) adik2 saya balik dari hostel
boleh buat video call lagi
seronok sangat
tak sabar nak tengok muka adik excited nampak along dia dalam laptop
hari nie...
saya tunggu dari pukul 2pm (waktu M'sia) a.k.a pukul 6pm (waktu NZ)
pukul 8pm..kawan2 ada buat potluck...saya turun makan2
rupanya masa tu sepupu sampai rumah..adik2 dah sedia excited nak tengok along dorang
berapa kali miscall kat ym saya tak angkat sebab saya ada kat floor 2[ym selalu online harap maklum]
saya naik bilik dalam pukul 9lebih
tengok banyak miscall..sepupu saya cakap adik2 dah tak sabar nak tengok muka along
buzz!buzz!buzz!
sepupu saya cakap diorang dah otw balik
bermaksud memang dah takde peluang nak buat video call nak tengok muka adik
kena tunggu next time...next week...or next...xtahu
tsk~
tiba2 rasa bersalah
terus call mak guna superbuzz yang memang sangat banyak berjasa
dengar suara mak...cakap dengan adik...mak cakap mak sempat tengok gambar kat facebook...
banyak...cantik...saya sebak...nak sangat bawak mak datang sini='(
mak cakap...kalau mak ada duit...mak nak sangat datang...='(
saya cakap kat mak...kalau ada duit...hujung tahun ni saya nak balik...nak jumpa mak abah...nak makan masakan mak...sebab tiba2 malam nie saya rasa rindu mak sangat2x...saya nangis...malam ni saya nangis sebab rindu mak='(
saya cakap saya dah mabuk sebab tak makan belacan dah 2bulan lebih...saya dengar mak gelak...rindu mak='(
kalau mak baca nie...jangan nangis tau...sebab kalau mak nangis...along nangis 2kali ganda tau macam kat klia aritu='(...along sayang mak~

15 comments:

Misz B said...

akak sedih tengok adik sedih. sabo k? (tibahh touching sangat :D)

NIA said...

tacing jugak..sob~..btw thanx kak..ngeeee~

Syafiq Zakaria said...

sedih gak, sob3

QaYYum MieJiFans said...

bawa bersabor byk..jgn kata org jauh je omsick org yg dalam msia pun teringatkan umah kekdg jeles ja tgk org yg dekat2 blk umah tiap2 minggu tp apa bley buat rumah jauh kan..huuhuu..sedangkan dari zaman sekolah lg asek jauh je umah ngn skolah so selalu sngt rasa gile omsick ni..apa boleh buat!tabahkan hati dan bersabar akan tiba masanya dpt balik umah

NzA said...

kesianya..sabarlah cz sizuka kesana cari ilmu utk masa depan....2 thn xlama ok...gunakn peluang sebaik mungkin...xsemua org brpeluang mcm adik......sabar ye.

NIA said...

chapix: thnx sbb sedih bersama2 ak..*tibe!

enchik Q: huhu..bersabo dah nih..btw thanks=)

sis NZA: huhu..insyaAllah sis..mekasih~

NISA' nis said...

t..nk nangiss gak :,(

NIA said...

jom jom nangis..ak bce post nih kali kedua pun nangis lg..huuuuu~

NISA' nis said...

sabo babe sabo~
kuatkan semangat..be strong! adat hidup marantau mcm ni la..
yg penting, jgn bg 3rd floor banjir dgn air mata hg..hehehe~

NIA said...

oh my prada..baiklah jika begitu hendaknya..=')

P.Mahasiswa said...

sabar ye akk..
Allah sentiasa berada di kalangan org bersabar..
senyum sikit.. =(

senyum.. =)

hah! senyum pun.. =D

hehe.. yey!! (^^)//

NIA said...

hehe..mekasih adik=))

Lady E said...

Alamak..Sizuka..Sis tesedih lh plk bc citer rindu Sizuka dkt family di Mesia nie..Plus tgk pix tu aduhaiii..Sabar Dik..ada rezeki nnt dpt lh Sizuka jumpa Mak,keluarga & kekasih terchenta,ye..& dpt mkn Belacan skali..Sabo ye Dik..

NIA said...

hehe..baik sis..thanks a lot for your support=))

Lady E said...

U r very welcome dear..Tenyum,tenyummmm(senyum)lebar2 ye.. >______<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...