Friday, April 30, 2010

pengalaman paling berharga

*emo*emo*cough*cough*
oh hello :)
Assalamualaikum :)
''Twinning programme is such a waste''
*pissed off*
lepas makan tadi Fareha mention pasal isu ni
oh seriously I don't even know a thing about this
balik bilik terus bukak facebook
*pengsan*
saya malas nak emo tahu
nanti tak pasal-pasal boleh siap essay 2500words kat sini
eh kenapa ye?
kenapalah hidup kitorang dan seangkatan tak pernah aman
oh ter'emo' pulak
*sabar tarik nafas...hembus jangan tahan nanti pengsan*
dan kepada yang mengeluarkan kata-kata di atas

'YOU'll NEVER KNEW WHAT SOMETHING IS ABOUT UNLESS YOU EXPERIENCE IT YOURSELF'

sila beritahu saya, siapa yang boleh bayar nilai & erti sebuah pengalaman
pernah anda solat atas jalan tar dan sujud di atas batu-batu kecil yang menyakitkan?
disini kawan-kawan saya ada yang mengerjakan solat sedemikian rupa...
pernah anda solat di bawah sinaran matahari yang memancar tanpa sebarang lapisan ozon?
kawan-kawan saya disini terpaksa berbuat demikian apabila surau penuh pada hari Jumaat
pernah anda membawa sekeping kertas yang mempunyai kod-kod makanan haram & tidak boleh dimakan ke pasaraya apabila membeli barang?
disini sekeping kertas itu menjadi teman baik saya & kawan2 saya semasa membeli bekalan makanan
pernahkan anda merasakan bahawa betapa jauhnya jarak anda dan keluarga tersayang apabila wujudnya perbezaan masa antara dua negara?
kami disini seringkali menitiskan airmata [terutama saya]

saya tiada sempurna
saya insan biasa
*eh kenapa ni tiba-tiba macam sajak*

dekat maktab boleh plagiarize [sikit2]
dekat sini?kirim salam dekat plagiarism
markah memang 0 harap maklum
dekat maktab kalau malas sukahati
dekat sini kalau malas memang mati
dekat maktab..nak jalan ke blok baru mengeluh tak henti..
dekat sini jalan dekat 3km hari-hari
dekat maktab tak kisah assignment sikit2 senget
dekat sini kalau assignment senget habes markah semua senget

saya cuma nak beritahu yang pengalaman itu tidak ternilai harganya
saya sudah 3bulan berada di perantauan
dan saya akan berada disini sehingga akhir 2011
banyak lagi pengalaman yang akan saya timba di negara orang
yang mana baik saya ambil dan pelajari
yang mana buruk jangan sesekali ikut dan jadikan ia satu pengajaran

'something about a thing...sometimes it is not about the STORY behind it...it is all about the VALUES that we can get from it'

*cough*cough*
tiba-tiba jadi skema harap maaf
kepada kamu yang berkaitan

'DON'T JUDGE THE BOOK BY ITS COVER...TRY TO OPEN THE BOOK...READ IT...AND TRY TO PUT YOURSELF IN THE STORYLINE..you'll understand my words~'

'jangan sesekali menyalahkan takdir dan sesuatu kejadian...kerana suatu pengalaman itu tidak ternilai harganya...'

dan ayat kamu itu memang tak boleh diguna pakai
kepada kawan-kawan seangkatan saya...
Fighting!

*kesalahan bahasa/kekasaran amat dikesali
*maaf emo emo ye hari ini
:) nanti kita jumpa lagi :)

8 comments:

SyuQ said...

yeahh! keep fighting babe!!!

sy tau sizuka boleh. anggap ini suma satu cabaran sebelum satu step lg mencapai kejayaan. jgn mudah mengalah. sentiasa positif kehadapan. insyaallah, Allah akan bersama dengan hamba-hambanya yang sabar.

GAMABATE!!!

hawanasir said...

nabil cakap 'asal jaki sangat mktb kte ni kat twinning program? maktab lain okay je. maktab kte je yang jaki'

-____________-'

NIA said...

encik SyuQ: thanx syuQ!!gambatte!

hawA: haha..tak ak pon xphm..ak rse bnde nih dh agak lme kan..fareha bru je gtau td tu ak bru tahu..ekeke..tp panasss jgk la kan..

Saya said...

ish betul2..kite akan dapat mende baru kalau kite bermusafir..

byk2 la bersabar yea..
dalam fatrah masa permusafiran ni la Allah akan uji kite dalam 1001 bentuk ujian..

hiyaakk.!KAMU BOLEH..!

ceria seindah suria said...

eeii..sape yg ckp cmtu ni cik sizuka?.ni mesti sbb die jeles kat korang nih~~ape2 ntah

NzA said...

sizuka antara org yg brtuah krn trpilih diantara beribu malah brjuta2 org utk lalui semua ni......perit, pahit, getir,n susah akn buat kita kuat n tabah...biar org nk kt apa cz org yg suka mengata 2 sebenarnya JELES.......
Pengalaman ini amat brharga n jdkn ia sbagai satu yg indah biarpn pahit......

Huda Idris said...

chaiyok izzati!

NIA said...

saya: thanx hun!

cik nina: ntahlah kan..kes kt maktab ak nih..

sis nza: thanx sis atas nasihat dan sokongan:)

huda comel: fighting unni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...