Friday, July 1, 2011

i am one sad mummy

hipotesis untuk tema percutian ialah, semakin dekat tarikh percutian semakin gembira manusia yang akan bercuti.pulak tu, dia nak datang.sepatutnya aku kena gembira lah kan?

tapi TAK.aku susah hati.serius.

semalam, aku bangun awal pagi.semangat nak pergi shooting.bawak kamera, bawak props semua.matahari comel.aku senang hati MULANYA.

tapi lepas sebelas ke dua belas shots, kamera aku tak ada bunyi.gelap.dekat skrin ada tulis 'Error: Press shutter release again'.aku tekan.ikut arahan kononnya.bukan sekali.bukan dua kali.nak dekat seratus kali ada kot.mengharapkan perubahan.tapi HAMPA.

nak tahu, aku cuak bukan main.macam mana gelap skrin kamera aku tu, macam tu lah aku rasa gelap dunia aku.TETIBA.certain orang maybe fikir alah kamera rosak pun nak cuak pergilah hantar kedai bla bla bla.aku pergi kedai.YA.tapi dia cakap ambil masa 3-4 minggu nak siapkan [dengan tak sure akan OK ke KO] dengan kos $150.and I was like what???OMG OMG tahu tak 6hb nanti ioollss dah nak pergi bercuti?

lalu aku tekad.aku balik rumah.aku google segala macam keywords.JUMPA.berkaca-kaca mata.kalau siapa yang dah lama baca blog ni, mesti korang tahu kamera aku tu ibarat baby aku.aku selalu sebut, kalau jadi apa-apa dekat baby, mummy sengsara.sekarang, dah jadi macam tu.dan AKU SERIUS SENGSARA.

ada penyelesaian dia.cuma pertamanya kena bukak semua skru dekat bahagian bawah kamera.haaa dekat sinilah masalah negara sedang berlaku.skru dia SERIUS kecik.nak pengsan aku duk mengadap seharian semalam.dengan tak berapa cukup perkakas. tetiba aku rindu abah.kalau abah ada, mesti dia boleh tolong bukak skru :'(.



tadi, sepanjang Queen Street aku pergi cari hero tolong bukakkan skru.masuk kedai keluar kedai.bukan takat kedai kamera, kedai telefon semua aku masuk.macam-macam alasan aku dapat...

sorry we don't have screwdriver in here [?]
sorry I can't touch the camera if you didn't bought it here.
sorry nothing we can do.you need to see the technician.

duhhhh.mintak tolong bukak skru je boleh?

last sekali, kedai pakcik Korea jugak jadi penyelamat.gembira tak terkata.TAPI ada lagi tiga skru tak boleh bukak.dia cakap skru tu dah damage.patah luluh hati aku.[cehhh ayat novel]

sekarang, macam ni je lah nasib kamera aku.sedih tak payah cakaplah.kalau tak kontrol macho, lama dah menangis meraung depan kamera sendiri.tapi aku fikir ni dugaan dari Dia.mungkin ada hikmah di sebalik kejadian.

Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 286]

sabarlah duhai hati.

baby cepat sembuh tau.mummy rinduuuu :'(.

p/s: bila dah macam ni, nak blogwalking pun rasa tak larat.

24 comments:

Tieah Madian said...

Kesiannya.. Tengok pic bawah sekali tu nampak macam kau memang betul2 sedih ek.. Yelah,, nak 1s date kan??? Hehehe.. Kau pinjam je lah kamera kawan.. Ngee :)

NIA said...

huhu.serius sedih weh.rasa gelap dunia.1st date lepas setahun lebih LOL.kawan aku sume pergi bercuti.huhu~

it'sme said...

dah gitu. yg skru lain tu ape cerite weh. xboleh bukak terus ke maksudnye.

NIA said...

entah.kena patahkan ke ape aku pun tak sure.ko nak try?

eazlye said...

wow...!!!boleh mati kot...camner leh rosak dgn tiba2 jek???

NIA said...

entah.before ni ok je.huhu.

Anonymous said...

OMG..mhl giler kot $150.. weh.. dslr kt sana murah x??

NIA said...

tahu takpe.huhu.erm murahlah kalau ikut currency sini.tapi better beli dkt Msia kot.

Mama Ta said...

kesian u..sabar ye mummy. hope baby u pulih nanti. huuu

NIA said...

huhuhu thanks dayana :)

Ryna Tri Asmara said...

kak sizuka, i know how it feels bila barang yang kita sayang rosak ! X____X hari tu my first handphone yang saya beli guna duit sendiri rosak screen. tinggal satu line ja nampak. terus demam and rasa down dua tiga hari. sobs~

hope baby kak sizuka sembuh cepatttt ! :)

NzA said...

sedihnya dik!!!!!akak pn xleh hidup tnpa kamera w.pn akak bkn mcm adik yg pakar....xdpt bygkn kesedihan hati adik tu...sabar ye...ada hikmah disebalik kejadian....

NIA said...

@ryna: huhu kan.ni dah masuk dua hari akak down.rasa nak jerit kuat2 je.huhuhu.

aminnn~thanks ryna :')

NIA said...

@kak nza: huhu harapnya macam tu lah kak.thanks kak :')

Unknown said...

sis sbr ehh.. ujian seperti itu tdk akan diturunkan jika kita tak mampu. ini bermakna sis mampu mengatasinya..
moga baby cepat smbuh yaa.

NIA said...

huhu sedang bersabar.aminnnn :)

nabilah_2908 said...

alahai...kesian dia....

skrg ni mcm mana...biarkan camera mcm tu je...or pi hntar repair juga..? :)

Noor Fatin said...

ala.. wuu sama mcm bf saya la, kalau kamera rosak. moody habis. dah la mahal..wuu

sabar na. try repair jugak..wuu..

NIA said...

@nabilah: huhu.sekarang ni biarkan je.tapi memg nk try repair jugak.

NIA said...

@noor fatin: huhu.tau takpe.

aah kena try jugak cane pun.thanks fatin.

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

kak rasa apa yg izzati rasa time lappy 1st rosak skirn hari itu, sangat tidak keruan..

harap2 dapat diperbaiki baby izzati tu k :)

. said...

doa :)

NIA said...

@mama jnj: huhu.betul.tak keruan.tidur tak lena.gituh.

thanks kak.harap2 camtu lah :)

NIA said...

@nawal addina: baiklah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...