Saturday, May 30, 2015

Holiday mode is ON

Assalamualaikum. Hello people on board. 

Alhamdulillah, untuk kesihatan yang baik sehingga ke saat ini. Meski perasaan berdebar tu hampir wujud setiap masa. Nervous, weh. I'm counting days now. 

Alhamdulillah, cuti sekolah sudah bermula. Alhamdulillah, aku dapat mengelak dari membuat drama di sekolah. Jika tidak, akulah yang paling gusar setiap kali membilang tangga naik ke kelas. Dalam hati 'tolong jangan beranak sekarang, tolong tolong tolong.' Alhamdulillah juga, segala pekerjaan dan taggungjawab aku di sekolah sudah diselesaikan. Jika tidak, pastilah gundah gulana cutiku nanti masih dihantui fail, laporan dan slip peperiksaan budak. Boleh mengundang royan. 

Sekarang, semua membengkak. Paling obvious, muka. Mengembang habis. So don't expect a selfie on my instagram. Terlalu menterkejutkan jiwa HAHA. 

Berat badan pun naik dengan gembira. Nurse terkejut benar mendadak naik berat badan aku. Dia tanya kenapa. Jawapan aku...

'Sekarang ni semua benda nak makan, sebab lepas ni kena pantang dah huehue.' Sambil tersengih. Sukahati aku jawab gitu tapi mujurlah nurse tu cool je sebab result darah aku dua-dua normal. Kehkeh. Cuma dia risau kot aku terkena GDM dah penghujung nih. So, kena check blood pressure every 2 days. 

Tidur pun sudah tak berapa nak lena, akhir-akhir ini. Sakit pinggang dan sakit belakang terlalu menggilakan. Kadang-kadang rasa nak bangun menangis tengah-tengah malam. I adore my sleep. Jadi pabila tak selesa nak tidur, hati berasa sedih melampau. Aku dah la jenis bila tidur suka berpusing kiri ke kanan, kanan ke kiri. Jadi bila nak pusing tu, pergh bisa memang berbisaaaa. 

Beg-beg semua dah ready dalam kereta. Carseat pun dah ready dengan padding semua. GL dah siap, borang cuti pun kerani dah uruskan. 

Sekarang, berpeluh tahap susah nak cerita. Horrible. Sepanjang masa kepanasan. Duduk dalam aircond ke depan kipas ke sama je. Tigapuluhtiga baldi, tunai. Kalau tengah tanda buku bebudak sibuk berkerumun keliling aku memang aku suh pergi duduk. Taknak dengar, aku jerit. Kipas tangan sepanjang masa dalam handbag. Penyelamat dunia, kipas beruangku itu.

Baby Z is moving happily inside me. Tertanya tanya bagaimanakah princess ini kelihatan, pada saat dan ketika ini. Last time we did a 3D/4D scan when baby Z was 29weeks old. She was 1.3+kg at that time. She covered her face with her hands. And busy sucking her thumb. The last scan I did at KK few weeks ago, Baby Z is already 2.5kg. Alhamdulillah, everything is fine. Baby's weight OK, placenta OK, position also OK. 

So, I'm officially a timed-bomb. Anytime now. Please pray for me and the baby. I would like to apologize to everyone who are reading this right now if I ever hurted you, or made you angry or upset. I'm truly sorry for everything. 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...