Saturday, October 16, 2010

camera-addict

I just realize that I am a camera-addict.sebelum ni tak pernah terfikir langsung benda alah macam ni boleh buat orang 'gila', bukan gila weng weng tuh ye.gila as in 'gila' lah.korang buat buat faham je lah ye gila yang macam mana saya tengah cerita ni.saya pun tak tahu nak terang macam mana lagi.hahaha.sekarang bila dah terjangkit 'penyakit' ni barulah faham.oooo patutlah orang gila kamera.

jadi camera-addict ni risiko tinggi.tengok kamera apa-apa pun rasa nak beli.itu nak beli, ini nak beli.sebab lain kamera, lain function dia.hasilnya, sekarang saya ada tiga kamera-baby-baby kesayangan yang buat saya jadi seorang ibu mithali ecewahhhh.tapi saya rasa itu tiga beradik tu baru mukaddimah.hahhhhhhhhh?sebab sekarang ni saya tengah menggila tengok kamera-kamera vintage.jatuh cinta weh.super-cool.tetiba rasa nak jadi camera-collectors lah pulak.simpan buat koleksi peribadi.NAMUN, melihat kamera-kamera vintage yang dijual pada harga yang murah di waktu kesempitan wang macam ini ialah menyengsarakan & menyesakkan oksigen!rasa macam kempunan tak makan tempoyak 10 tahun.faham tak macam mana?ke korang tak makan tempoyak?rugi rugi.tetiba cakap pasal tempoyak.haha~

betul saya cakap.benda ni risiko tinggi.duit pun kena labur lebih sikit.tapi pelaburan itu akan super-menguntungkan & berbaloi-baloi.satisfaction is number one.saya ni sampai sekarang pun, kalau dapat shoot gambar yang terlebih cantik sikit, seronoknya sampai rasa macam nak sesak nafas.dapat bayang tak macam mana?

tapi saya tak tahulah cita-cita ni sampai mana kan.ada certain orang fikir buat apa lah membazir beli benda-benda macam tu.nak amek gambar je pun.ada orang yang tak faham insan macam saya ni.crazy towards a mechanical thing called camera.mak saya pun tak berapa nak faham kenapa anak sulung dia buat perangai macam ni.masa kecik-kecik tak pernah pulak dia gila main kamera.main pondok-pondok dia minat lah.hahaha~

i just love it.

p/s:when I can post 2-3 entries in a day, it tells a happy me :). oh btw today is my younger brother's birthday.
Happy Birthday Ijat.Sweet 13th.
from Auckland with loves~

6 comments:

Raji and Yeen said...

woahhh kyenyer smpai 3 ;P

NIA said...

tak kaya pun.minat yang lebih.bila minat, semua pun tak mustahil :)

hasruleffendi said...

seni. art, bukan semua orang boleh menafsirkan seni pada sekeping gambar. hanya kerana sekeping foto, menceritakan 1001 kisah, 1001 kata...

Mama Ta said...

bestnye la kalau mmg ada minat dan bakat utk fotografi ni

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

minat kamera ya izzati..ngam juga, gambar yang diambil dan diedit oleh izzati cantik...

p/s: kak pun kalu post entri sampei 2-3 memang time tu hepi..n JNJ tengah khusyuk tengok kartun, tak kacau mamanya..hehe

NIA said...

hasrul: cool!

dayana: hehe.tu penting jugak.

mama jnj: super-minat sis.heeeee~

tulah pasal.smpai byk plak entri arini.kehkeh~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...