Monday, August 15, 2011

salji di Auckland

mula-mula sekali, ayuh kenali sedikit sebanyak tentang Auckland berdasarkan Wikipedia *ekhemm*.

baiklah.tak perlu panjang cerita.kita narrow down topik kepada cuaca.kasi senang cerita.

Auckland, ialah boleh dikata tempat paling hangat di New Zealand.hangat bermaksud panas, dan panas bermaksud tidak sejuk [?].sejuk juga, tapi kalau lawan dengan tempat lain dekat NZ, Auckland tangga tercorot ah kan.bila musim sejuk *macam sekarang*, HUJAN ialah sangat normal dan sinonim.salji?dalam mimpi lah.memang antonim.

On 27 July 1939 Auckland received its only recorded snowfall.[Wikipedia]

aku punya mukaddimah macam berjela kan?ni lah susah kalau kepala dah biasa buat essay ribu ribu.HAHAHA.

ok.hari ni salji turun dekat Auckland.

tak nampak excited?

O-EM-GEE SALJI TURUN DEKAT AUCKLAND HARI NI CAN YOU BELIEVE THAT?


ok.situasi dia macam ni.aku bangun tidur, aku bukak email check apa yang patut et cetera.tetiba tak boleh bukak Facebook.maka, untuk jangka masa sejam lebih, aku tak terupdate dengan dunia luar.*motipnya*

sejam kemudian, dah boleh.macam biasalah, aku memang suka scroll news feed sampai bawah.dannnn aku nampak status orang pasal snow turun.and I was like ??tengok luar terang benderang macam tak ada apa.aku fikir hmmm tak apalah.

hari ni memang sungguh gloomy dan sungguh sejuk secara luarbiasa.4 celcius -.-.tetiba aku nampak kawan aku tweet 'so its really snowing in Auckland'.

aku bangun, terus lari pergi sliding door, menapak dekat balkoni.aku rasa korang dapat agaklah aku nampak apa kan.


dan dalam jangka masa 30 minit, Auckland jadi tempat paling hingar-bingar dalam dunia HAHA.termasuk rumah aku.termasuk apartment aku.termasuk kawan-kawan dekat Facebook.semua orang update status dekat Facebook pasal snow.aku?haruslah tak ketinggalan.tapi ce teka aku taip apa?


tu je yang aku mampu taip KAHKAH.akibat terlalu sangat excited.

Imagine, the last time snow falls in Auckland was in 1939, and now in 2011.sungguh menakjubkan!betapa besar kuasa Yang Maha Agung.Subhanallah.and it's during the middle of Ramadhan :)

Wellington sedang hebat dilimpahi salji sekarang, juga tempat yang asing bagi salji-salji sekalian untuk turun.mungkinkah Auckland juga bakal menjadi seperti Wellington besok?teeeheeee.

p/s: tapi serius oh sejuk gila sehari dua ni.brrrrrrrr~



30 comments:

noreenrara said...

waahhh salji..seronokk ! sejukk..
hehehe XD

NIA said...

hehehehe sejuk sangat tak seronok jugak.tapi salji seronokkkk:P

Anonymous said...

skrg snow dah tebal. jalan licin sbb jadi ais. power kekdg ade, kkdg takde. lampu kelip2. and sejukk, yes. overall walaupun excited harapnya tak parah la smpi ribut salji. ouh tadi ade ribut kejap. scaryy

Cik Jannah said...

Oh my God!
Allah Maha Besar. kalaulah malaysia pon tibe2 turun salji. memang miracle lah!!

Cik Jannah said...

Oh my God!
Allah Maha Besar. kalaulah malaysia pon tibe2 turun salji. memang miracle lah!!

ayoys said...

salji tu kira rezeki kak zati , sbb dia tau 2011 thun akhir kak zati d NZ kn. hahahha

Prince Halilintar said...

wooww..jeles betul prince...xpernah main salji pon...best giler..

LynnAiza said...

bestnyeeee.pos salji siniiiii peliss..heheh

NzA said...

wow......pngalaman yg jrg brlaku tu...boleh dijadikan catatan yg trindah.....

L said...

waaaa. syok la dieerrr.. huuu

sy syg awak.?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

NIA said...

@att: uuuu taknak ribut salji please.takotttt.take care tau att.

NIA said...

@cik jannah: kalo gitu memang serius miracle lah kan.bankrap tokey abc semua teeheee~

NIA said...

@AYOYS: haha wah bijaknya ayoys nih.kekeke.betul jugak tu kan :P

NIA said...

@prince halilintar: hehehe takpe kot2 ade rezeki prince pegi melancong ke serata dunia ke satu hari nnti :)

NIA said...

@namaakulynn: huhu xsempat nk pos dah cair.cane?

NIA said...

@kak nza: hehe sbb tu tulis dlm blog.bagi bersemadi skali dgn tarikh :P

NIA said...

@L: memang syok.cuma tak syok sbb sejuk sgt huuu~

SyuQ said...

lets guling2 atas salji. hehehe

Acik said...

bila lar salji nak turun kat kl? :)

Bunga said...

wahh..salji..mesti seronok kan..tapi bung agak anti ngn sejuk..hee

Rina Rahamat said...

akak nk jengukluar tingkapskang ah..mana tahu kat skudai turun salji gak hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

bez2...bile la ade org nk sponser gi sane men salji ek??hehehe

NIA said...

@syuq: xdapat nak guling2 pun.haha.arini takde turun pulak :P

@acik: hehe tunggu bila cuaca extreme sampai Msia nanti.

@bunga: ktorg pun anti jugak.sejuk2 ni cepat emosional.lepas tu lapar.haha.

@cik betty: hehehe boleh jadi je kan.siapa tahu kuasaNya.

@si budak kachak: hehe semoga dimurahkan rezeki ;)

nabilah_2908 said...

baca cerita kamu ni...terasa seoalah2 ada kat situ..sama2 gembira bila salji turun...huhu... ;)

NIA said...

@nabilah: hehehe Alhamdulillah :)

Noor Fatin said...

waahh sebelum ni memang xde la ek? bestttt. hehe tapi mst sejukk! pakai baju tebal2 tau! hehe

NIA said...

before ni memang takde.hehe.memang sejukkkkk.menggigil lepas tu cepat lapar.LOL.

Miss AZ said...

bestnya... tak penah merasa salji.. u bertuah :)

[sutera kasih] said...

Subhanallah..kebesaran kuasaNYA..kamu berpeluang melihatnya..syukur :)

NIA said...

@amirrah: alhamdulillah :)

@sutera kasih: hehe alhamdulillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...