Tuesday, August 16, 2011

terima kasih, emak :')

entri ini amat berisiko tinggi untuk menjadi sebuah entri berepisod air mata.

asalnya, aku tak mengharap baju raya tahun ni.even tak mengharap mak pos barang-barang apa pun.sebab hujung tahun ni dah nak balik for good.biar aku je yang pos barang dekat mak.camtulah kira.mak ada tanya tanya berapa kali sure ke taknak, sure ke taknak.aku punya ego boleh kira menggunung jugaklah kan HAHA.takpe.along boleh pakai baju kurung tahun lepas.

tapi, mak tahu aku tak banyak bawak baju kurung datang sini.ada 5 pasang je [sikit gila kan].tetiba pulak raya tahun ni aku kena pergi praktikum [lagi sedih ok].orang sini mana tau pun kita beraya.sobs sobs.pergi praktikum kena pakai baju formal.haruslah baju kurung ye tak?ke nak tengok cikgu pakai skirt?auwww HAHA.

minggu lepas kot, aku telefon mak.tetiba gedik tanya pasal baju raya.lepas tu mak offer lagi sekali nak baju raya ke tak.aku tanya, mak banyak orang tempah baju raya tak.kang tak sempat jahit takpelah.tapi mak cakap, boleh je.nanti mak jahit.dah pos mak bagitau.

beberapa hari lepas tu, mak SMS cakap dah pos baju kurung.

seriously, aku tak tahu mak pos baju kurung mana satu.sebab bertambun kain pasang dekat umah HAHA.walaupun aku takde dekat umah, tiap kali diorang beli kain pasang, mesti ada aku punya jugak :').

mata aku berair weh.kejap cari tisu.kalau housemates aku nampak jap lagi,habis.jatuh saham.HAHA.

ok sambung.

lepas 10 hari menunggu, hari ni parcel sampai.excited.tapi sebab aku dah lewat pergi kelas, aku letak kotak atas katil lepas tu terus lari laju-laju *tipulah* pergi kelas.

balik kelas, aku sambung balik perasaan excited yang tadi tu.HAHA.serius suspen sebab aku tak tahu kain pasang yang mana satu mak aku jahitkan buat baju.

bukak je kotak, aku mula lah kan genyeh-genyeh mata.kontrol nak nangis sebenarnya.aku ni nampak je garang macam singa, dalam hati I ada taman bunga tau.HAHAHA.

emak, kenapa sweet sangat?:')

mak, cantik sangat baju ni.along suka :')

lepas tengok baju tu, aku ok lah kan.stabil balik perasaan.eceh.seronok, rindu,sebak tu Allah je tahu.tetiba rupanya ada lagi benda dalam kotak tu,


aku memang lemah bab baca karya tulisan emak sendiri.kalau dalam novel, penulis dia tulis cenggini 'airmata sudah tidak dapat dibendung lagi'.itu penulis novel lah.kalau aku yang tulis, lain ah.lain.HAHA.

tahun lepas, mak kirim kad raya ada lagu yang bikin aku meraung tiap kali bukak kad tu.tak sempat baca lagi pun padahal.bukak je, dengar lagu ne net ne net tu, terus airmata aku mengalir sederas air terjun Niagara.entah-entah kalah air terjun tu.HAHA.

tahun ni, tak ada kad raya.tapi sekeping kertas ni mampu buat aku nangis lagi hebat.

'Selamat memakai baju baru...sorry...kad raya tak sempat beli...nak cepat pos baju raya ni...'

mak,along rindu :'(





36 comments:

SyuQ said...

sgt touching...

slmt menyambut lebaran yg bakal menjelma =). baju kurung sbg pengubat rindu...

amy syifa said...

eh tiba2 saya rasa sedih jgkk..kite same luar nmpak ganas tp dlm hati ada taman bunga sakura...hehe

Si BuDaK KaChAk said...

ish...sedihnyer....saba ek sizuka...mmg perit la bile dalam keadaan camni...rase sayu yg sgt2...tp xpe la...taun trakhir kn??gunekn la taun trakhir ni sebaik2 mungkon...nnt da kt malaysia msti rindu kt sane lak...percaya la...

Anonymous said...

kenape tbe2 rase nak nangis jgk ni.
adehhhh

kenangan sebelum balik malaysia..

LynnAiza said...

huhuhu.yg baca pon sedih,apetah lagi yg menerima parcel tu.huhu.sabar2.nnt pg raya terus upload pic pakai bju raya ni kt ur mom tau.hehe

Anonymous said...

haha terharu aku bace cer ko..

x balik la tahun ni ye??

NIA said...

@syuq: huhu sedih.

selamat jugak.insyaAllah ni pengubat rindunya :')

NIA said...

@amy syifa: kan?sep sikittttttttttt.

NIA said...

@si budak kachak: thanks.ok ok percaya percaya :D

NIA said...

@silah: nangis laaaaa.join the club.teeeheeee.

memang kenangan ah kan.

NIA said...

@namaakulynn: hehe tu lg sadis tu.nanti pagi raya dekat sekolah :(

nabilah_2908 said...

alahai...sebak la pulak rasa hati..

pagi raya nanti....hmmmm...kena kuat la kan... ;)

NIA said...

@nabilah: insyaAllah semoga kuat macam tahun lepas :)

chenta said...

okay..i nanges baca entry ni..tak tipu..huuu...

NIA said...

@sya: nah tisu :')

Unknown said...

be strong :)
zati, kad dh sampai..gambar biri-biri..thanks a lot ye..:)

NIA said...

hehe thanks cik aada.wah dapat dah.baguslah teeheee~

Nailah Azman said...

Alolololo ... kesiannya dia rindu dekat Emak. Takpe. Nanti hujung tahun tak perlu rindu sangat dah. Boleh peluk cium sentiasa dah.

Mama Ta said...

uhuuu..tak dapat bayangkan bila beraya jauh dengan keluarga. mesti sedih je dengar lagu raya. tapi takpe, atleast u dapat pengalaman yang tak semua orang dapat rasa.

noreenrara said...

alolo..ciannye die..xpe ujung taun nak balek dh..
lawa baju kurung..kelasss gituu..
hahaha XD

Anonymous said...

TERHARU :'))


Dah setahun dah yaa kita kenal Izzati :) Sebab kalau tak silap, dulu masa nak raya kita ada wish benda yang serupa ini :)


Hee. Salam Lebaran! Lagi 13/14 hari!! :D

Miss AZ said...

kalau i pun mesti nangis jugak =(
kadang2 tak perlu kad mahal2 lagu2 bagai.. cukuplah sekeping kertas pun dah mampu buatkan kita menangis..

[sutera kasih] said...

aduhhh sy pun ikut nanges baca entri ni..tebyg sy d tmpt kmu wuwuwuwu..sbr ekk dear...

NIA said...

@kak nailah: hehe yayyy tak sabar :P

@dayana: sedih.huhu.betul tu.once in a lifetime punya pengalaman mungkin :)

@noreenrara: HAHA sempat lagi.thanks :)

@miss faten: kan?lama dah kita kenal.tak sempat jumpa je lagi.teeeheeee.salam lebaran!

@amirrah: huhu sungguh tepat sekali.konpem nangis.

@sutera kasih: huhu baiklah.thanks syaza :)

Rina Rahamat said...

akak yg baca lak tetiba tergenang air mata sobs

Schubert Serenade said...

sweetnye...izzati, salam lebaran..hehe..nanti pkai bju raya then amek gmbr ok..jgn sedih2..ni dugaan namanya..raya di perantauan akn ajd experience yg menyeronokkan..take care:)

Unknown said...

santek la baki raya

nurfarah wahidah said...

mak kak zati sgt sweet :')

cantik baju raya! :)

NIA said...

@nurfarah wahidah: hehe tgok anaknya lah :P

thanks :)

NIA said...

@cik betty: huhu sy masa menaip bgenang air mata :P

@schubert: salam lebaran una.hehe.ok ok.aah dugaan biasalah.mood nangis sikit hari ni.hehe u too :)

@posh76: tq :)

NzA said...

sedihnya..sabar ye dik..xlama lagi dh blk Msia...

Noor Fatin said...

ala sedihnyaaaaaaaaaa. wuu. sabar banyak2 k. hehe cantik baju kurung tu :)

NIA said...

@kak nza: insyaAllah.doakan sy kuat ea kak :)

@fatin: hehe baiklah.thank you fatin :)

Nik said...

ala cian dia.tak pe.nnt balik msia peluk mak kuat2 tau..hehe
lawa baju tu.

Unknown said...

cantinye baju raya.lip lap lip lap. sbr ehh sis.. nti leh raya ngn family gak..sbr yaa

NIA said...

@kak nik & shera: hehe baiklah.thanks kak nik, shera :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...