Wednesday, June 29, 2011

hujan ais

semalam, untuk manusia yang kurang arah tuju kehidupan macam aku, haruslah duduk rumah menghadap laptop main Superpoke Pets sepanjang masa tanpa mengenal erti penah lelah.dah ditakdirkan semalam punya cuaca bukan main hebat dia punya ekstrem.sekejap panas sekejap hujan sekejap taufan.

mula-mula aku rileks lagi.sekejap angkut ampaian masuk, bila panas angkut balik keluar.tabah.tapi bila SELALU sangat sampai ganggu aku main Superpoke Pets tak naik naik level [padahal kantoi tak hebat main game], aku ambik lapik meja terus pegi cover ampaian dekat balkoni.puas hati.HAHA.

tetiba petangnya turun hujan ais also knows as hujan batu [ya ka?]

mulanya aku fikir hujan normal.you know like hujan membasahi bumi, dalam case aku hujan membasahi balkoni.aku macam biasalah kalut tak hengat dunia bila lapik meja tu terbang terbang.drama punya pasal, masa aku duk bersilat dengan lapik meja tu angin dengan hujan datang sekaligus.double attack orang putih kata.aku ingatkan hujan normal [lagi], so aku buat tak peduli aje lah.padahal dah ketar sebab sejuk [kata winter kan].tapi jauh dalam hati dan sanubariku,eceh apasal hujan ni kasar sangat?bukan main sakit lagi kepala aku.

lepas tutup sliding door, hujan makin hebat.bunyi dia memang kuat bukan main yawww.berderau darah akak.[eh pandai pulak kau buat ayat guna perkataan Mastika kan].nak dibuat cerita lah kan, waktu nak tutup sliding door tu haruslah kena bersilat dengan hujan, ada lah sikit-sikit yang terlepas masuk lalu mendarat atas karpet kitorang.




aku sampai kalut cari kamera, jakun lah katakan.HAHAHA.

mujur kecik je tau.tapi kecik-kecik pun pedih wooo.aku tak dapat vayangkan macam mana kalau yang turun tu ketul-ketul besar.mahu kelobong kepala aku.uuuuuu tatot![lempang kang haa duk pelat-pelat sangat]


Google

kalau sampai macam ni, aku rela tak beli kereta.kang tak pasal pasal kelobong kereta Myvi Elegance akak.HAHAHA.kalau tak silap, gambar atas ni dekat US sana kot.dekat NZ tak pernah lagi ada kes kereta kelobong macam nih.seremmmmmm.

ok cerita lain.dalam entri pasar minggu haritu, aku SERIUS LUPA nak letak gambar ni.



makanya peminat tempe/tempeh [ikut ejaan dalam gambar] sekalian jangan riso jangan runsing kalau takut tak dapat makan tempe bila keluar Msia.dimana-mana insyaAllah ado.jowo selamanya.aik?HAHA.

31 comments:

M Fizan said...

haha..enjoy baca entri dari NZ..tak sabar nak tengok hujan ais nanti :)

NIA said...

@M Fizan: haha.jakun kan.wah nanti dtg nz jugak ke?welcome welcome!

Tieah Madian said...

UIk.. Hujan ais.. Giler lah kalo dia besar kan.. Yang kecik2 tu ok lah kan.. Ngee :) Kalau hujan batu camne plak??? Adoi.. Mintak lah dijauhkan..

Rina Rahamat said...

eh hujan batu..x pernah rasa lg..kutip-kutip buat teh ais..ngeeee

tempe? smpi kat NZ? kat mesia pon akak x makan kah kah kah..ada darah jawa tp x mkn tempe..

aiEz said...

sepanjang usia hidup,baru 3 kli berlaku..hehe,dah merasa macam mana rasa kena hujan ni..nasib xteruk macam kat luar negara...kuasa Allah..

NIA said...

@tieah: tau takpe.kalo besar mau pecah kepala LOL.hujan batu lagi naya.huhu.harus mintak jauh.

NIA said...

@cik betty: HAHA tak boleh!tak bagus untuk kesihatan :P.lebih kurg sama mcm air hujan.

HAHAHA samalah kita.tak makan tempe.tapi tak pasti ada darah jawa ke tak :P

amy syifa said...

org kate klu mkn ais dari hujan batu blh pandai...ahaha..pernah skali je tgk hujan ais tp xblh bermesra lame2 dgn ais tuh,smpai tanah terus cair..

NIA said...

@aiez: hehe penah la merasa kan?ni xpenah rasa sbb tu jakun LOL.tulah Allah Maha Berkuasa :)

NIA said...

@amy syifa: HAHAHA ye ke?mcm bahaye je.beselah memang tak lama jangka hayat dia.

ayoys said...

hahaha..x sangkah nz pun ada tempe
ada tempe mesti ada jawa tu kan.
canggih lah ...

NIA said...

HAHA kan.kitorang dah lama tau tapi ni first time jumpa depan mata LOLZ.

nabilah_2908 said...

comel la pulak hujan batu tu..bulat2 je.. ;)

haha...makanan tempeh telah dipasarkan secara meluas.. ;)

NIA said...

@nabilah: comel tapi menyakitkan LOL

HAHA kannn.sampai benua sini ada tempe:P

anisyud_01 said...

comel2..seb bek kecik je..=)

NIA said...

hehe.kecik tapi pedih wooo.

Schubert Serenade said...

HUJAN AIS??TOLONG BUNKUS BAWAK BALIK SINI SIZUKA!!

,paling best, ayat jowo selamanya...kahkah:p

NIA said...

cair dulu kot LOL.

HAHAHA.tapi i tak tau jawa ke tak.LOL.

Anonymous said...

penah sekali lam sejarah aku dok mesia, berlaku hujan batu tym aku dok skolah asrama dlu..seb baik x de batu yg besar

Noor Fatin said...

peh aisss. bleh buat teh ais tu :P comel la ais tu. bulat2! hakhak.

kat sana pn ada tempe? bestnya! hehe

NIA said...

@ibnubaba: whoahhh.dekat mesia aku tak pernah lagi experience hujan batu.sbb tu dkt sini aku jakun LOL.

NIA said...

@noor fatin: HAHA tak cukup.ade bape butir je :P

ado.jangan main main.haha~

[sutera kasih] said...

wahhh hujan ais??????????
xnaklah hehe

NIA said...

@sutera kasih: hehe sape nak :P

Nailah Azman said...

Eh?
Orang Jawo kah?
SAMALAHHHHH! ;)

NzA said...

oooo..mesti sakit kalau ditimpa hujan batu..agaknya mcm kena baling dgn batu...

NIA said...

@kak nailah: HAHAHA tak berapa pasti.yg pasti sy ada darah bugis.jawa xbpe tau :P

NIA said...

@kak nza: mungkin.konsep dia lebih kurang kan?:)

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

kak dapat membeyngkan keadaan izzati masa baca di twitter hahaa yang bersilat dengan lapik meja dan hujan lucu ah

nasiblah kecik saja kan, tapi rasanya mcm sakit juga kalau kepala yg kena ni

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

eh komen izzati tidak masuk dlm intense debate, tapi dlm komen blogger bukan macam selalu.

latest en3 : TANPA INTERNET DALAM SEHARI

NIA said...

AHHAHA sakit kak.kecik2 cili api LOL.tulah mujur kecik.kalau tak tembus kepala :P

eh ye?mungkin sbb td guna pc.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...