Saturday, July 24, 2010

macam-macam

"Girls are meant to be round"

Masa dalam lecture 'educational psychology' hari isnin hari tu tiba-tiba lecturer tersebut mengeluarkan kata-kata hikmat ini.Sangat hikmat.Gadis-gadis yang sedar diri mereka kurang kurus*saya*cough*cough*terus tersentap.terus tanpa sedar dah rasa tak perlu diet makan salad dengan mayonis tiap-tiap hari.kahkah.padahal tak pernah makan salad dengan mayonis pun.Haha.Reaksi gadis-gadis sangat melampau.SANGAT.Ada yang gembira senang hati,ada yang muka pelik.mungkin yang buat muka pelik adalah mereka yang bukan 'round'.haha.saya dikira dalam kategori 'round' jadi saya adalah antara insan yang paling tersengih panjang.kahkah.kan.Rasa semua tahu gadis-gadis sangat sensitif pasal berat badan.yakni boleh tersentap dengan kadar yang sangat pantas.dan mungkin perang dunia kesepuluh boleh tercetus.tak percaya?pergi cuba sana.

"eh kau gemuk"
"kau pernah makan selipar?nak cuba?"

macam tu lah kot lebih kurang.cubalah kalau anda rasa anda sudah cukup keberanian dan bersedia untuk makan selipar atau disepak dengan kejam.haha.lepas tu kalau perang besar jangan cari saya.haha.eh macam kenal trademark selipar tu kan.HAHA.

oh ya hidup sekarang kurang menarik.semester ini tiada exam.Hooray!oh ok bukan hooray.tiada exam bererti LEBIH assignment,report dan sewaktu dengannya.maka hidup akan lebih miserable.Sangat miserable.Tapi tidaklah terlalu komited dengan assignment sehingga mengabaikan blog.TIDAK AKAN.yakni.TAK PERNAH.hahaha.

oh next week we'll start doing school visit.YES.for few weeks on Thursday.tapi tiap-tiap minggu sekolah lain-lain sebab we'll be visiting various types of schools in New Zealand.sound great eyh.HAHA belum great lagi.bernasib baik bermula dengan Primary School dimana kanak-kanak kecil akan mula mengejar dan menyentuh kamu.HAHA.direct translation dari ayat Sheryll.

"Young kids will love you.They'll come near you,touch you and tell you everything they do."

Ah so adorable aren't they?Tiba-tiba teringat lagi hari Khamis hari tu buat Skype Session dengan kanak-kanak 5 tahun.YES.mengajar melalui Skype.mula-mula excited bila tengok list student.semua umur 5-6 tahun.like so comel comel kan.bila dah start Skype mula dah si teacher [saya] jadi the most miserable teacher on earth.HAHA.bukan senang oh nak kontrol budak kecik.saya sibuk ajar dia.dia sibuk tenung muka saya.haha.bila saya tunjuk words dekat dia suruh dia baca.dia sibuk tunjuk storybook dia dekat saya.mahu tak pening aku ni.
"sesungguhnya menjadi seorang guru harus bersabar"

sekian.nanti sambung.nak pergi minum teh o cicah biskut ping pong.HAHA.

5 comments:

[z@ck] said...

selamat ber teaching experience =)

NIA said...

thanks zack:)

Anonymous said...

WOW!! Mengajar guna Skype tuh :) Woot woot :D Cam kagum pulak dengar. Ahaha :) Btw, tengok kamu macam tak round aja?? Still slim yang kategori okay tau, bukan slim macam sekali tiup terus terbang. Hohohoho :DD


P/S: melihat gambar then terasa kamu kurus. okay camtu jawapan aku ^^

Fareha Noor said...

sabar sifat mulia...penting utk sorng cikgu

NIA said...

miss faten: haha.kalo tgok gmbr memang tak nmpk round.kalo 'live' memang agak round ala-ala sfera.kahkah.
oh nmpk kurus?*seronok*thanks:D

farry: oh yes dear.sangat penting.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...