Tuesday, July 6, 2010

hehohehoheho~

tak tahu ada orang perasan tak ketidakhadiran saya dekat venue BERSATU Games dua hari yakni semalam dengan hari ini.tak kisahlah kan.siapa nak kisah saya ada ke takde.game tetap on.kahkah.dah habis dah pun BERSATU Games.Fareha seronok memakan makan dekat Floating Pavilion.wah gitu nama HOT habes.

dua hari menyepi*ecewah*saya pergi mencari rezeki.biasa dah kan cerita pasal kerja kerja ni.cuma kali ni bukan jadi cleaner rumah cik puan boss.this time masa untuk beraksi macam kerja dekat Rasamas dulu.ewah ewah.experience customer service memang dipraktikkan 101%.apatah lagi skill mencuci pinggan di dapur.memang master.HAHA.tambahan pula skill makan sambil buat kerja.memang johan pertandingan.kalau masuk pertandingan menghias makanan dan menge'set' tempat makan memang boleh menang tiap tiap tahun.skill tuang kopi teh jus air kosong jangan tanya.jag di hujung jari.nak lagi?lagi?

dahla tu.ini semua hasil didikan Rasamas yo wassup wassup.tetiba~

brownies ni sedap sangat sangat sangat.makan sekali hendak lagi.tetiba.sekali potong sekali suap.tipu tipu.kalau macam tu macam mana nak serve dekat orang weh.serve diri sendiri namanya tu.haha~lupa tanya Peter mana dia dapat brownies sedap ni.kalau dia buat sendiri boleh mintak resepi:P

ni namanya curi-curi snap gambar masa tengah kerja.guna kamera handphone je memang tak hot lah gambar macam biasa*macam gambar kau selalu hot je kan*.tengok sana.sana.memang takde nama sizuka ataupun izzati dekat situ.tapi jawatan ada.'wait staff'.tu lah jawatan saya.ye ye memang tak cool.tapi jadi cool bila bekerja dengan efektif.gituh~haha.siapa tak kenal Sheryl.she's my lecturer,my coordinator here but business is her other field.Morgan is Sheryl's 14 years old daughter.

Peter Chaplin is the head chef.Dia sangat cool.Oh yes me tak tipu.Kalau tak silap semalam Sheryl bagitau Peter pernah kerja dengan Madonna.me was like.oh WOW.patut dia masak gempak weh.tapi memang dia cool.sekejap muka dia sengih nice gila masa cakap dengan kita lepas tu pandang lain dan serius balik.muka nampak garang tapi pagi-pagi*macam tiap-tiap pagi padahal 2 hari je*jumpa, dia greet saya nicely.lepas tu dia tinggi sangat.saya paras bahu dia je.

semalam dia cerita sambil kitorang beborak, dia kenal Sheryl dah lama.sejak diorang umur 15tahun.and i was like.oh WOW sekali lagi.sekarang diorang dah umur 50+ dan masih kawan baik. i wish me can be like that.maybe with you?you?ataupun you?hah siapa tahu.hee~

Raymond is also the chef.I called him Ray.Dia juga cool dan kelakar dan sempoi.sangat sempoi.boleh tak semalam kan dia tanya saya 'are you tired?go get some rest.'lepas tu saya cakap.'no.no.i'm fine.i'm used to it.'sambil tersengih.tiba-tiba soalan bonus.'do you have kids at home?'haha lepas tu nak gelak tergolek saya nih sambil tangan angkat macam polis trafik.'NO!haha.i'm just 21.'dia ingat mak mak je ke tak cepat penat.i minum kacip fatimah tau.haha tetiba.tak tak.lepas tu dia buat saya gelak besar lagi.nak tahu dia cakap apa?'oh well.i also want to be 21.but i am 52.you can easily get tired when you reach your 50's.but i just can't.haha'.lepas tu dia pakat gelak sama-sama dengan Josh.

hah siapa pulak Josh tetiba muncul nih?dia budak laki umur 16tahun.co-chef yang tolong tolong Raymond dengan Peter.rajin budaknya.boleh buat menantu.tetiba.haha.cakap sikit-sikit je tapi comel.tetiba lagi.ahaha.budak kot izzati.macam adik-adik je Josh ni.ntah ntah boleh jadi anak murid kalau saya ambik course sekolah menengah.kekadang curi-curi gelakkan saya.maklumlah kuat melatah.haha.tapi bukan melatah yang panjang berjela itu okeh.setakat 'eh' je.betul tak tipu.haha.tadi saya nak buang sisa makanan dalam tong sampah tetiba nak tercampak pinggan.berangan ke hape saya pun tak tahu.haha.ingatkan takde orang nampak.tetiba si Josh ni nampak pulak.haha gila malu.layan je la.

semua orang cool.dan sangat best kerja dengan diorang.malang sekali tak dapat nak snap gambar dengan mereka.sebab tadi terlalu sibuk bekerja dengan pinggan dan cawan.

p/s: Jumaat ni pergi roadtrip weh!excited excited~

5 comments:

Fareha Noor said...

makan la sgt...dinner was so-so..not exciting at all..

khai said...

ye~~ berangan..

NIA said...

farry: xpe nnti kte g dinner dkt ayutthaya okeh:P

khai: berangan teringat awk mse tgh keje.heeee~

NzA said...

sedapnya brownies tu...yum..yum...

p/s: knapa ye komen2 akak kluar la...kt blog akak lak byk komen hilang.....

NIA said...

hehe.sedap sedap.

p/s: ntahla sis.skg byk problem dkt blogspot.huuu~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...