Friday, July 30, 2010

anak murid Skype

siapa yang selalu follow cerita saya dalam blog mungkin tahu 'anak murid Skype' itu apa benda.dan kawan-kawan seperjuangan sudah tentulah tahu seperti Jimmy,Hawa dan Farry serta Chapix juga tak dilupakan Nisa & Bill.ada lagi aku tertinggal?oh Syida dan siapa lagi ada blog dekat blogger?haha.harap maap kalau ada tertinggal siapa siapa.tetiba entri menyimpang ke hal kawan-kawan si bloggers kan.berbalik kepada motif asal.dekat sini saya ada cerita macam mana Skype Session yang dimaksudkan.dan anak murid Skype berpunca daripada Skype Session.dan...dah macam rumus add math pulak.pening pening.haha~
kami ada Skype Session setiap hari khamis selama 45minit bersama anak murid masing-masing.bermaksud setiap orang ada anak murid dan setiap anak murid ada seorang cikgu iaitu kami kami ini.and the most lucky children on earth adalah Junior iaitu anak murid saya.mungkin ada hikmah saya minat gila Super Junior.kahkah.entri lepas saya tak cerita pasal dia.saya hanya cerita macam mana susahnya nak tackle dia suruh baca sebab dia tak boleh fokus.sekejap dengan storybook dia.sekejap duk tenung tenung saya.mata dah bulat.geram nak cubit cubit.tapi tak boleh sebab dia dalam skrin.haih nama pun guna Skype je.haha.oh ya umur dia baru 5 tahun genap.sangat kecil dan comel.tapi hari ni dia sangat behave berbanding minggu lepas.cikgu beliau suruh saya ajar dia baca storybook dan dia sangat seronok yeay!seriously mood dia berubah bila cakap 'okay now we'll start reading the book'.sebelum tu duk baca-baca basic words je.mungkin bosan.saya pun bosan.haha.tapi lepas tu memang best.saya baca dia ikut.dia ikut saya baca.kan.lepas tu dia excited gila 'next page!next page!'.tergelak si teacher nih.macam berlumba dengan saya siapa lagi cepat selak mukasurat buku tuh.kan nak lumba sangat.haha.seronok bila tengok dia seronok.okay i'm starting to love you Junior.wah confession kan.tapi betul.sebelum tu punyalah saya gigih pegang skrin nak suruh dia fokus.padahal tak berkesan pun.haha.sedikit putus asa.tapi lepas tu bila dah best mula rasa taknak stop.haha.tak sabar nak skype next week.nak sambung baca storybook dengan Junior:)
at the end Sheryll tanya saya:

'how is it going?fun?'
'erm.kind of.last week he's not focusing on me when I'm teaching the words.he only behave when his teacher is around but today he's good.'*happy*
'oh well welcome to teacher's world'*smile*

komen?no komen.haha.i am a teacher-going-to-be!tetiba seronok.kaitan?:p

chiow.ada assignment kena buat.kau baru sedar ke izzati?hoih~

9 comments:

azmihamin said...

aku seperti terpaksa meninggalkan group flatbush la.. oh kezia ku..hahaha.. nk menumpukan sementara kpd group yg utk msia.. aku pas kat nad.. dia ade blog x? sila add dia.. hahaha

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

boleh ajar jnj tak?
:-)

NIA said...

azmi: hah?what do u mean?kite ade skyping dgn bbdk Msia ke weh?ko ade ckp dkt Sheryll?Flatbush B Sheryll suh ak handle tau.kalo pape bgtau ak awal2.

mama jnj: insyaAllah buleh:)

Puput. said...

sizuka..best x kat sana?ramai org mesia ek...rindu x kat msia ni..hehe...

azmihamin said...

Masih dlm proses percubaan utk yg Msia ni. Nanti papehal aku gtaw.. ok?

Fareha Noor said...

promote gile

NIA said...

sis puput: hehe so far so good sis.mestilah rindu.pulak skg nih musim durian.wuaaaaa~

azmihamin: orait jimmy:)

farry: hakhak kan best.hihi~

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

baca sekali lagi sapa junior..hari tu da baca..tapi tak ingat plak
hehe

NIA said...

hehehe.biasalah tu:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...