Friday, August 27, 2010

macam dah lamaaaa...

Assalamualaikum.Salam sejahtera.Salam Ramadhan.Salam hari Jumaat.Salam tengahari.dan Salam perantauan.*tetiba*.baru tiga hari tak update blog dah rasa menggigil tak tentu arah.rasa macam banyakkkkk benda jadi dalam masa tiga hari ini.rasa nak cerita semua tapi tentulah tidak.bukan semua benda seronok untuk dicerita.sedikit rahsia itu perlu bukan?hehe.bila cakap banyak benda, YES memang banyak.tapi bukak puasa masak apa, shopping apa untuk raya itu, itu semua keluar topik.sebak hati baca blog rakan seronok shopping raya.tengok kan dah keluar topik.dekat raya nantilah baru saya buat entri kasi nangis sikit:P

sebagai mukaddimah [baru mukaddimah?punyalah penangan 3 hari tak update blog] terima kasih berjuta-juta kepada rakan blogger sekalian yang sudi membantu, menolong, mengkomen dan apa-apalah, biarpun anda hanya melihat entri sebelum ini tentang watermark untuk sizuka.eh tetiba rasa macam ghazal untuk rabiah.haha apa bendaaaa.ok abaikan.terima kasih daun kari.dan nantikan kemunculan galeri foto sizuka dengan watermark baru.ituuuu diaaaa.tapi bukan dalam masa terdekatlah.saya baru lepas sesak nafas menghadap assignment.menghadap laptop bekerja dengan microsoft word dan semestinya bukan mozilla firefox.tidaklah sampai twenty-four seven.tapi bukan seven eleven.hape-hape lah izzati.yang pasti ada satu masa rasa macam dah juling mata duduk menghadap benda berteknologi ni.sekarang otak saya sedang kering kerana terlalu banyak memerah idea untuk dimasukkan dalam report yang akan dihantar sebentar lagi.sekejap.harus ke bagitahu yang otak saya sedang kering?haha.saya berasa bahawa saya patut menghargai diri sendiri kerana berjaya mengeringkan otak untuk assignment.motif?saya pun tak tahu.tapi saya nak bagi hadiah dekat diri sendiri.ada cadangan?oh sakit otak.tsk~

*awas entri ini super-panjang*

hari esok bermula cuti mid-semester.bersyukur dapat merehatkan minda.oh otak saya super-penat sekarang.namun jari masih gagah menaip.maaf jika ada benda dalam entri ini saya tulis macam-bukan-guna-otak.haha.sebentar lagi ada kelas dan...test.oh and right before the holiday?i mean...oh penat.can we just postpone the test?kepala lutut kau. hish kasar.itu contoh menulis-tanpa-guna-otak.haha.oh sakitnya otak [sumpah saya akan ulang benda ni banyak kali dalam entri ni].satu benda sangat bersyukur sekarang ialah 1 Syawal masih dalam cuti mid-semester.jika tidak beraya dalam kelas lah jawabnya.nanti ada pulak lecturer pelik apahal budak sweater colourful itu sebak kadar melampau dalam kelas saya. biasa pagi raya kan ada mak abah semua.ini pagi raya menghadap lecture.pulak kalau lecture-super-bosan-straight-2-jam.mana tak nangis.sebak sakit otak semua ada.tapi bukan saya lah tahun ini.insyaAllah 1 Syawal kami masih bercuti di sini.dapatlah tunjuk skill masak rendang.ecewahhh.macamlah kau nak masak rendang.hey, who said that?

bukan semua perkara buat saya sakit otak.pagi tadi sebelum pergi kelas sempat jeling ke kotak pos.oh ada notes.jika parcel raya yang dikirim emak sudah sampai alangkah berbunga-bunga hati.namun jika benda selain parcel emak tidak mengapa.yang penting saya tahu itu sebiji parcel:)

semalam hari terakhir school-visits setelah 5 minggu kerja pergi melawat sekolah tiap-tiap hari Khamis.dan semalam antara hari paling terseronok dalam dunia.semalam sakit otak memikirkan assignment hilang sekejap.bermusafir dekat jasad lain mungkin.yesterday i have so much fun with the kids. kenapa budak-budak kecil ini super-comel hah?oh my prada, so comel tahu.saya sangat mahu kongsi dengan anda sekeping gambar saya dengan mereka.oh beberapa keping mungkin.haha.tapi saya gerun dengan amaran 'don't publish them on websites' .mana tahu nanti tetiba saya kena saman sebab publish gambar-gambar itu.oh scary~tapi saya akan cuba.tengoklah nanti kot saya buat entri chipsmore-sekejap-ada-sekejap-tak ada.masa tu siapa rajin bukak blog saya ada rezeki lah tengok gambar-gambar itu.yang tidak rajin doa-doa lah moga anda dimurahkan rezeki oleh Tuhan.


semalam masuk kelas Year 1 [5 tahun].Ya Allah comelnya.rasa nak cubit nak gigit semua ada.haha.pulak yang mulut banyak celoteh itu.rasa nak cubitttttt.ini lukisan Jack.teacher beliau cakap this is the best drawing for today.mungkin sebab Jack melukis sambil duduk sebelah saya jadi lukisan beliau menjadi terbaik untuk hari itu.hahaha perasan gilaaaaa~tapi kalau betul?hahhhh pergi muntah sana.

ini buah-hati-pengarang-jantung sepanjang hari semalam.muka innocent tapi comel gila.muka bulat rambut lurus macam Dora-The-Explorer.he's a boy.semalam mula-mula tanya nama, dia tunjuk kotak buku dia ada nama EJ.masa itu rasa oh budak ini takut saya kot.tak banyak cakap.tak best.haha tapi itu mula-mula sahaja.tak lama lepas tu saya cuba tackle dia, layan dia baca storybook.dia mula jatuh cinta.hahaha.seronok baca semua buku yang ada dalam kotak dia tuh dekat saya.

EJ,how old are you?
i am five.*smile*
oh, how long have you been in New Zealand?
MANY-MANY years.*confident*

sekarang tak boleh cakap dia tak best.sebab dia memang best.haha.baca storybook with the right intonation, facial expression comel-comel,body gestures segala.siap baca sambil tunjuk pictures lagi.mungkin itu sebab kenapa saya nak jadi primary school teacher mungkin.i enjoy working with small children.ooohhhh sejuk hati.paling tak tahan semalam tengah-tengah belajar dia tak fokus.sekejap pusing belakang senyum dekat saya.pusing-senyum-pusing-senyum.nasib baik tak kena tangkap dengan cikgu.kecik-kecik dah pandai usha ye.haha.ada video yang saya rakam semalam nampak dia asyik pusing belakang tengok dekat saya.oh kenapa saya tak boleh upload sini?kalau tak mesti korang dah boleh geram-geram tengok dia.
psst.semalam ada jumpa budak serupa macam Farid Kamil in terms of perwatakan.dia itu memang super-comel dan lebih cool,dia dari Romania:)

hari ini skype session.Junior is away, he's sick.kesian Junior.I miss him walaupun dia selalu misbehave depan komputer.hari ini student masih comel dan petah berkata-kata. 5 years old dan super-cool.sebab beliau agak bright jadi hari ini dapat main game yang saya prepare untuk Junior.alhamdulillah dia gelak sakan.gelak sakan itu bermaksud beliau respon.kalau tak ada perasaan, itu saya risau.haha.

tak nampak sangat muka dia kan?jadi saya selamat.mungkin.jika saya rasa tak selamat nanti saya removelah.kakaka~

eh ada kelas lah.tengok membebel punya lama.aigoo pengsan.oh sakit otak macam mana nak jawab test.doakan saya berjaya menjawab test dengan betul.sekian sahaja untuk hari ini.

tahniah kerana berjaya menghabiskan entri yang agak macam satu bab buku teks sejarah ini.tapi saya rasa entri saya mungkin lebih menarik berbanding satu bab buku teks sejarah tingkatan lima.kecuali jika anda akan menghadapi SPM.kalau itu, buku sejarah akan menang.yang lain saya menang.haha~

12 comments:

zulkoa said...

fun story..kelam kelibut nampak!..

hebat bena anda,survive dsane..:)

NIA said...

haha.agak kelam kelibut smpai ribut jgk lah:P

tak hebat mana.hehe.sikit2 je:)

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

saya tak kisah baca entri panjang..
saya suka..betul..
pandai dik izzati mengarang sebegini panjang..heheh..
kak nyer entri lagi panjang tau...
jan sedih2...raya akan datang-datang dan datang mesti dapat balik beraya okeh

Anonymous said...

YEAHH SAYA BERJAYA MENGHABISKAN BACAAN :DD BTW, kenapa takleh letak gambar?? Ada bahayakah?? Btw lagi pandai betul budak kecik nama EJ tu kecik kecik cinonet dah pandai nak ushar awek ek? Gatai naa :PP

sekamar rindu said...

salam..

entri yg best..salam ramadhan dari malaysia...jaga diri baik2

NIA said...

mama jnj: hehe.thanx sis.sy pun ske bce entri sis jgk.insyaAllah ada rezeki dpt beraya dkt rumah jgk nnti.hehe.aminn~

miss faten: tahniah!tahniah!erm dekat sini kbnyakan parents xsuka org amek gmbr ank dorg lps tuh ltk dkt website.so headmistress dh ckp boleh amek gmbr, tp jgn publish gmbr bebudak dkt websites.kalo x nnti parents dtg serang mereka.hoho

beliau memang pndai.haha.agaknya awek itu comel betul.HAHAHA.

sekamar rindu: thanks.salam dari NZ.insyaAllah:)

Tieah Madian said...

Penat seyh aku bc..
Pnjg sungguh entry mu..
Hehe..

NIA said...

hehe.tulah.dh bgtau awal-awal amaran entri panjang.kekekeke~

sjaa64 said...

hahaha...sempoi jep..like it =)

NIA said...

hehe.thanks:)

NzA said...

nasib baik raya trmasuk dlm cuti raya...

NIA said...

hehe itulah.bersyukur sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...