Sunday, May 29, 2011

randomness

randomness bermaksud, setiap perenggan ialah tak ada kaitan langsung.

kekayaan masuk secara terlalu awal di kala kehidupan masih belum cukup mencekik leher.syukur Alhamdulillah, namun aku telah bertukar menjadi manusia paling bimbang dalam dunia;bimbang ianya akan tamat secara cepat kerana aku manusia rambang duit [?].


silver on one side, and black on the other side.i bought it because i feel funny.rasanya pun funny juga.jus yang ada gas letus-letus.


semakin lama semakin banyak produk Malaya dekat sini.Apollo Pandan & Apollo Coklat ialah crush zaman bebudak dulu.satu, 30 sen.dekat sini, satu kotak besar ini ialah $6.40.convert duit Malaya, memang untung tahap dewa.beli snek Yoss saja sebab murah.lupa, haritu jumpa London Swiss Roll, dan terus beli.seminggu dua ni tekak berasa Swiss Roll semata-mata HAHAHA.


minggu lalu, tekak berasa nak makan buah melaka.tapi tak pernah buat.google resepi, jumpa.nice, bukanlah payah sangat.pergi supermarket, cari glutinous rice flour a.k.a tepung pulut, jumpa.nak cari daun pandan jauh ketengah macam kena menjerit satu supermarket baru jumpa, maka lupakan.teringat punya pewarna merah jambu dirumah, maka lupakan pewarna hijau.gula melaka, jumpa.bab kelapa parut ialah rumit.sini nak jumpa kelapa pun susah amat.pusing pusing satu supermarket dan hampir give up.dengan muka give up, masuk lorong secara random, dan terus jumpa.DRIED COCONUT.yalah yalah betul dah ni.


makan petang yang meriah bersama teman serumah,nasi lemak tanpa kacang dan ikan bilis.teringat zaman kerja Rasamas masak nasi satu periuk besar.lama tak makan timun, dapat lepas hajat nak makan timun.lupa snap gambar timun dekat sini kerana ianya ialah sungguh berlainan.rupa seperti peria, tapi sebenarnya timun.mungkin, PEMUN?

HAHAHA.
perlu study sekarang.semalam baru separuh jalan, err mungkin suku jalan.kerana aku masih separuh hati belajar, mudah distracted punya manusia ni.

24 comments:

qlah said...

salam ,

wah.. buah melaka.. lama tak makan .
*terliuh.. hehe

sizuka[Izzati] said...

wsalam.

hehehe ni pun buat sebab lama tak makan.kekeke.

misz molecule said...

hahaha..pemun pun boleh la syg..lawak tol dye ni..


bgus2..usha tnge kjayaan..

sizuka[Izzati] said...

HAHAHA layan je lah kan pemun pun :P

itu diaaaaa.ya betol~!

Dayana Nasir said...

buah melaka pink :)

Nailah Azman said...

Akak lama dah nak buat kuih buah melaka tu ..
Tapi sini takdelah dried coconut ke apa ke ..
buah kelapa sebijik tu ada ah .
Tapi nak parut cemana lak kan?

Yang timun tu timun jepun lah adik sayang!
akak kat sini makan timun tu je lah.
Sedap sebab tak pahit. ;)

NOOR FATIN said...

kalau kat sana susah nak cari makanan mcm tu kan, melainkan buat sendiri je :P

sizuka[Izzati] said...

@dayana: HAHAHA cacat sikit :P

sizuka[Izzati] said...

@kak nailah: hahahaha.mintak kedai parutkan tak boleh ke?kekeke.

HAHAHAHA ye ke?kahkah tak tau pun!sedap sedap sedap~!

sizuka[Izzati] said...

@fatin: aah sume pun kne buat sendiri :P

miss faten said...

Bagaimanakah nasi lemak ada daun salad kah di tepi itu?? Wuu. Tengok gambar makanan menjadi lapar pula. EH MEMANG TENGAH LAPAR PUN T____T

Okbai nak makan XD

HAHA!

sizuka[Izzati] said...

HAHAHAHA nasi lemak versi Auckland gituh.

cepat cepat g makan~!:P

bai~!

Schubert Serenade said...

kahkah...kau memang kan aci redah je...buah melaka kaler pink, mano nak dapat??kat auckland je...kahkahkah..

btw, entry ni memang ikut suka je nak terjah..dan nasi lemak da jd mat salleh celup, pe kes???haha..pemun???okay fail BM la dlu tu..:p

ubi said...

aku insan mudah distract jgk..dem!

sizuka[Izzati] said...

@schubert serenade: HAHAHAHA eh dekat Msia org xpenah buat buah melaka kaler pink eh?aku ingt aku penah jumpa HAHAHA.

HAHAHA itu nasi lemak cukup2 barang je.asal rasa macam nasi lemak sudahlah.kahkah.pemun tu bahasa saintifik lah.HAHAHA.

sizuka[Izzati] said...

@ubi: yeahh dengan itu kita memang tergolong dalam golongan manusia mudah diganggu[?].HAHA.

bunga said...

nampak simple..tapi bila dalam gambar sizuka ni..semua jadi nampak sedap tau..terliur ni..

sizuka[Izzati] said...

hehehehe.thanks bunga.sizuka pun terliur tengok sambal yang adik bunga pandai masak tu :P

nabilah_2908 said...

comelnya buah melaka pink... :)

alahai..teringin la pulak....biasanya time pose nya bnyk org jual... ;)

sizuka[Izzati] said...

hehehe thanks nabilah sbb ckp dia comel.kuikui.

ni pun buat sebab teringin.hihi~

ada van de kamp said...

knp kekayaan masuk awal? knp kami x kaya lg? hihi

sizuka[Izzati] said...

eh korang tak masuk elaun lg ye?huhu.masuk awal cepatlah abes nih :P

eazlye said...

hahaha...terlalu pinky buah melaka tuh ek??hohoho...

sizuka[Izzati] said...

hahahaha.haruslah pink sebab dah takde pewarna lain.lol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...